školský v. p. Dúha.docx (75807)
Plán práce nový.docx (2001918)
Základná škola s materskou školou Bohdanovce
Plán práce materskej školy
Školský rok 2012/13
Kontakty: telefón 055/6941120
riaditel@zsbohdanovce.edu.sk
msbohdanovce@gmail.com
Obsah:
1. Charakteristika školy
2. Analýza hodnotenia školy v uplynulom šk. roku 2011/12
3. Hlavné úlohy na nový šk. rok 2012/13
4. Charakteristika detí
5. Personálne zabezpečenie
6.Priestorové a materiálno- technické podmienky školy
7. Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri výchove a vzdelávaní
8. Učebné osnovy a obsahové celky učebných osnov
9. Úlohy pre učiteľky
10. Plán vnútroškolskej kontroly
11. Spolupráca s školy s inými inštitúciami
1. Charakteristika školy a materiálno- priestorové podmienky školy
MŠ je staršia jednopodlažná budova s kapacitou 21 detí. Poskytuje celodennú starostlivosť v heterogénnej triede pre deti od2 do 6 rokov. Je súčasťou Základnej školy s MŠ v Bohdanovciach, ktorá je rozpočtovou organizáciou s právnou subjektivitou. Zriaďovateľom je obec Bohdanovce. Jednotlivé miestnosti v MŠ- predsieň, kde sa deti prezúvajú, šatňa, spálňa, kabinet, hygienické zariadenie- umyváreň a WC, herňa, miestnosť pre učiteľov a miestnosť na rozdeľovanie stravy. Vonkajší areál tvorí priestranný dvor s preliezačkami, kolotočom, šmýkačkami , hojdačkami a pieskoviskom. Vďaka rekonštrukčným aktivitám zo strany OÚ pod vedením starostky obce pani M. Gamrátovej sa v priebehu šk. roka 2009/10 uskutočnila rekonštrukcia strechy, výmena okien a dverí, zateplenie budovy a obnova fasády. V roku 2011 sa rekonštruovali sociálne zariadenia. Pribudli tiež nové šmýkačky a hojdačky. V priebehu augusta a septembra 2012 sa rekonštruovala časť oplotenia a upravil sa terén. V súčasnosti nás však trápia hlavne kapacitné možnosti MŠ, ktoré zďaleka nevyhovujú potrebám rodičov. Predpokladaný stav kapacity na šk. rok 2013/14 je 30 detí a to bez najbližšieho zápisu do MŠ.
ZŠ zabezpečuje pravidelnú údržbu trávnatého porastu, opravu poškodených častí kolotoča, nákup čistiacich prostriedkov, postupné dopĺňanie MŠ učebnými pomôckami a hračkami, starostlivosť o bezpečnú prevádzku.
2. Analýza hodnotenia výchovno- vzdelávacieho procesu v šk. roku 2011/12
V minulom šk. roku bolo prijatých 22 detí, z toho 8 predškolákov. Zámerom výchovno- vzdelávacej činnosti bolo rozšíriť a skvalitniť ŠVP „Olšavienka“ o nové obsahové celky a doplniť prierezové témy, kde sme sa venovali hlavne predčitateľskej gramotnosti aj prostredníctvom informačno- komunikačných technológií.
Klady:
Vydanie 1. ročníka časopisu Olšavienka, kde sa rodičia dozvedeli o aktivitách detí v prierezových témach počas šk. roka. Počítačový krúžok pre predškolákov v počítačovej učebni ZŠ /nakoľko je MŠ vybavená jedným počítačom, ktorý je umiestnený v miestnosti pre zamestnancov/. Krúžok ľudových tradícií Krúžok pohybovo- relaxačný Krúžok anglického jazyka Spoločné akcie so ZŠ /kultúrne vystúpenia, divadielka, Vianočná akadémia, Deň detí/ Spoločné akcie s rodičmi/ Úcta k starším, Mikuláš, Vianoce, karneval, MDD, rozlúčka s MŠ/ Spolupráca s obecnou knižnicou
Nedostatky:
Skvalitniť spoluprácu s rodičmi zaujímavými aktivitami Metodická pripravenosť učiteliek v taxanómií výchovno- vzdelávacích cieľov/plánovania a projektovania/ Väčší dôraz klásť na diagnostikovanie detí rešpektovaním individuálnych osobitostí detí Rozvíjanie tvorivosti detí prostredníctvom zážitkového učenia Doplnenie modernými učebnými pomôckami/nové detské softvéry, interaktívna tabuľa a iné digitálne hračky a učebné pomôcky/ Doplniť náradie na telovýchovné aktivity Na výcvik grafomotorických zručností využívať väčšie plochy papiera
3. Úlohy na školský rok 2012/13
Tvorba nového školského vzdelávacieho programu „Dúha“- hlavnou myšlienkou programu je rozvíjanie tvorivosti detí prostredníctvom zážitkového učenia, pričom sme vychádzali z pedagogicko-organizačných pokynov na príslušný šk. rok 2012/13. Rešpektovať rozdielne výchovno- vzdelávacie potreby detí a ich momentálne osobné dispozície, diferencovať vých.- vzdelávacie požiadavky vzhľadom na rozvojové možnosti a schopnosti detí vo všetkých organizačných formách denného poriadku, najmä vo vekovo heterogénnych triedach. Venovať sa nadaným deťom a rozširovať ich individuálne rozvojové možnosti a schopnosti prostredníctvom vhodných a efektívnych stratégií. Pri uplatňovaní zážitkového učenia dôsledne premyslieť obsah aktivít a voliť formy a metódy primerané detskému chápaniu, rešpektujúce aktuálnosť a uplatniteľnosť v reálnych životných situáciách, rešpektovať osobitosti učenia sa detí predškolského veku.
Uplatňovať hru ako jednu z najdôležitejších metód a prostriedkov učenia sa detí. Zachovať hravý charakter rozvíjania elementárnych základov predčitateľskej, matematickej a prírodovednej gramotnosti. Rešpektovať, že všetky organizačné formy denného poriadku sú po pedagogicko- psychologickej stránke rovnocenné.
Podporovať experimentovanie a bádanie detí, hodnotiace a sebahodnotiace zručnosti vo vzťahu k vlastnému pokroku. Stimulovať rozvoj tvorivého a kritického myslenia, pracovať spoločne, vzájomne sa rešpektovať. Stimulovať sociálny, emocionálny a morálny vývin detí ako jednej zo stratégií rozvoja osobnosti dieťaťa. V rámci spolupráce so zriaďovateľom rozširovať kapacitné podmienky materskej školy, hľadať ďalšie možnosti zabezpečenia predprimárneho vzdelávania aj v zadaptovaných priestoroch pri dodržaní podmienok stanovených vo všeobecnosti na zariadenia pre deti a mládež. K zvýšeniu počtu detí v triede pristupovať len vo výnimočných prípadoch pri dodržaní platnej legislatívy s dôrazom na bezpečnosť detí a zabezpečenie kvalitnej a plynulej vých.- vzdelávacej činnosti. Skvalitniť poradenskú a osvetovú činnosť pedagógov materských škôl prostredníctvom prehĺbenia spolupráce s miestnou samosprávou, rôznymi inštitúciami ako aj neziskovými organizáciami a publikovaním príkladov dobrej praxe v rôznych médiách z hľadiska pozitívneho prínosu predprimárneho vzdelávania na osobnostný rozvoj dieťaťa.
4. Charakteristika detí
MŠ navštevujú deti od 2 do 6 rokov. Z celkového počtu 22 je 7detí 5-6 ročných/predškoláci 3/, 9 detí je 4-5 ročných a 6 detí sú 3-4 ročné. Trieda je zložená z 15 chlapcov a 7 dievčat, 8 novoprijatých detí nenavštevovalo doteraz žiadnu MŠ, vekový priemer novoprijatých detí je 3 roky. Z tohto dôvodu kladieme dôraz aj na individuálny adaptačný proces detí, kde najdôležitejšiu úlohu zohráva diagnostika detí.
5. Personálne zabezpečenie
Výchovno- vzdelávaciu činnosť v našej MŠ zabezpečujú 2 pedagogické zamestnankyne predprimárneho vzdelávania, ktoré spĺňajú kvalifikačné predpoklady podľa platnej legislatívy, preukazujú odbornú a pedagogickú spôsobilosť, ktorú uplatňujú pri plánovaní a realizácií vých.- vzdelávacej činnosti, vedia organizovať vých.- vzdelávaciu činnosť, priebežne sledujú a hodnotia vých.- vzdelávaciu činnosť zaujímajú sa o deti zabezpečujú vhodnú štruktúru denného poriadku s rešpektovaním psychohygieny detí riadia svoj osobnostný rozvoj majú dlhoročnú prax a priebežne sa vzdelávajú podľa plánu kontinuálneho vzdelávania
Riaditeľ školy: PaedDr. Ladislav Juhás riaditeľ@zsbohdanovce.edu.sk Zástupkyňa pre MŠ: Anna Ferencová msbohdanovce@gmail.com Učiteľka pre MŠ: Dana Kažimírová Zástupca ZŠ: Mgr. Ivan Dudáš Nepedagogickí zamestnanci: Vedúca šk. jedálne: Magdaléna Kristanová Vedúca kuchárok: Mária Kováčová Kuchárky: Libuša Takáčová, Martina Urbanová Dovoz stravy do MŠ zo ŠJ: Libuša Takáčová , Marta Baltésová Upratovačka pre MŠ: Marta Baltésová Školník: Štefan Kušej
6. Priestorové a materiálno- technické podmienky školy
Čo očakávame:- doplnenie detskej a odbornej literatúry z hľadiska vekového zloženia triedy, ide hlavne o doplnenie detskej knižnice novými leporelami, modernými uč. pomôckami, vrátane interaktívnej tabule a pripojenia na internetovú sieť -dostatočným vybavením spotrebným materiálom na výtvarné, grafomotorické a pracovné činnosti -k štandardnému vybaveniu patria aj hračky a nábytok pre deti, doplnenie nábytku pre deti , literárny a kuchynský kútik, výmena ležadiel v spálni, výmena krytov na radiátory, obnova fasády v spálni, hygienická maľba všetkých miestností, obnova nábytku v rozdeľovni stravy a miestnosti pre učiteľky – obnova fasády -koberec do herne, obnova skriniek v šatni pre deti, predeľovacie časti v záchode pre deti, obnova dverí do spálne a kabinetu, obnova predeľovacej časti do umyvárne, oprava chodníkov, výmena hlavnej brány, obnova záhonov, osadenie žrdí na zástavy, rekonštrukcia pieskoviska tak, aby mohlo byť zakryté. Našou snahou je vytvoriť také podmienky, aby v rámci každej vzdelávacej oblasti sme uskutočňovali výchovu a vzdelávanie v súlade s tým, čo vyžaduje moderné vzdelávanie.
7. Podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany pri výchove a vzdelávaní
V starostlivosti o zdravie, hygienu a bezpečnosť detí sa zamestnanci MŠ riadia všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä§ 152 Zákona NR SR č. 245/2008 o výchove a vzdelávaní, §146 až 150 a § 151 až 176 Zákonníka práce, zákonom NR SR č. 330/1996 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci, §422 Občianskeho zákonníka, zákonom NR SR č. 277/1994 Z. z. o zdravotnej starostlivosti v znení zmien a doplnkov, Vyhláškou Ministerstva školstva SR č. 306/2009 o materskej škole v znení vyhlášky Ministerstva školstva SR č. 308/2009 Z. z., pracovným poriadkom a internými pokynmi riaditeľa ZŠ s MŠ. Bezpečnosť a ochrana zdravia pri výchove a vzdelávaní je zabezpečovaná na viacerých úrovniach. Sú vykonávané zápisy zo strany zamestnancov pedagogických aj prevádzkových, ktoré upozorňujú na závady. V škole sa v pravidelných intervaloch vykonávajú požadované revízie a kontroly vyhradených technických zariadení, údržba a opravy zistených závad tiež prispievajú k bezproblémovému chodu školy. Zamestnanci sa v predpísaných intervaloch zúčastňujú preventívnych lekárskych prehliadok, školení o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o požiarnej ochrane, ktoré vykonáva zmluvne bezpečnostný technik. Pri výchove a vzdelávaní a činnostiach priamo súvisiacich s edukačným procesom: -prihliadame na základné fyziologické potreby detí , -vytvárame podmienky pre zdravý vývin detí a na predchádzanie sociálno- patologických javov , -poskytujeme nevyhnutné informácie na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia detí, -vedieme evidenciu registrovaných školských úrazov, ku ktorým prichádza počas výchovno- vzdelávacej činnosti a pri činnostiach organizovaných školou./Pri úraze zabezpečí učiteľka prvú pomoc . O úraze a uskutočnených opatreniach neodkladne informuje zákonného zástupcu dieťaťa./,
-v MŠ môže byť umiestnené len dieťa, ktoré ja spôsobilé na pobyt v kolektíve, neprejavuje známky prenosného ochorenia, nemá nariadené karanténne opatrenie -ak dieťa ochorie, učiteľka zabezpečí jeho izoláciu od ostatných detí a informuje zákonného zástupcu dieťaťa -na vychádzke nemôže mať pedagogický zamestnanec viac ako 21 detí do 4 rokov alebo 22 detí starších ako 5 rokov. Pri vyššom počte detí vedenie školy zabezpečí ďalšieho zamestnanca MŠ, ktorý dbá na bezpečnosť detí. S triedou detí od2 do 4 rokov sa vychádzka uskutočňuje vždy za prítomnosti dvoch zamestnancov, - za bezpečnosť počas krúžkovej činnosti zodpovedá lektor so súhlasom zákonného zástupcu -v činnostiach, ktoré sa vykonávajú ako súčasť výchovno- vzdelávacej činnosti MŠ, a ktoré si vyžadujú zvýšenú opatrnosť, vedenie školy zabezpečí dozor nasledovne: na plavecký výcvik je najviac 8 detí na jedného zamestnanca, v škole v prírode je počet detí podľa vyhlášky MŠ SR č. 305/2008 Z. z. o škole v prírode, na výletoch a exkurziách treba dozor dvoch pedagogických zamestnancov a jednej poverenej plnoletej osoby s počtom podľa §28 ods. 10 školského zákona, -elektrické spotrebiče, vypínače, zásuvky a elektrické vedenie musia byť zabezpečené proti možnosti použitia deťmi, -pri používaní IKT deťmi, učiteľka dbá na dodržiavanie povoleného primeraného času pri práci s PC a dodržiavanie bezpečnostných opatrení, -v budove a celom areáli MŠ je prísne zakázané fajčiť, užívať akékoľvek návykové látky a vodiť domáce zvieratá Za dodržiavanie hygienických predpisov v priestoroch MŠ a ochranu zdravia detí zodpovedajú pedagogickí a prevádzkoví zamestnanci v rozsahu im určenej pracovnej náplne. Problematika zaistenia bezpečnosti a ochrany zdravia je aj integrálnou súčasťou obsahu výchovy a vzdelávania. Deti sa prostredníctvom obsahu učia chrániť si svoje zdravie aj zdravie iných a riešiť na elementárnej úrovni situácie ohrozujúce zdravie. V záujme ochrany zdravia detí a zamestnancov budeme ďalej vytvárať podmienky na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri výchove a vzdelávaní s dôrazom na dodržiavanie „Práv dieťaťa“.
8. Učebné osnovy
Vymedzujú výchovno- vzdelávacie ciele, obsah a rozsah výchovy a vzdelávania. Jednotlivé obsahové celky sa budú konkretizovať v plánoch VVP. Každý obsahový celok sa plní jeden mesiac. Týždenné témy na seba nadväzujú svojim zameraním a špirálovito rozvíjajú obsahový celok. Rozsah a vypracovanie učebných osnov je v súlade so vzdelávacími štandardami štátneho vzdelávacieho programu. Učebné osnovy sú súčasťou školského vzdelávacieho programu „Dúha“ a sú vypracované do desiatich obsahových celkov. Všetkých desať celkov je povinných pre všetky deti a každý sa plní jeden mesiac. Je na flexibilite učiteľky, v akej forme denného režimu bude jednotlivé štandardy plniť a v akom slede zaradí jednotlivé témy obsahového celku. Učebné osnovy sú záväzné pre obidve učiteľky.
Obsahové celky učebných osnov:
September: Farba a dieťa - Slnečný úsmev, Človeče, nehnevaj sa, Farby a ich symboly, Pestrofarebná jeseň Október: Farba a veci vôkol nás – Skúsenosti s farbou, Farby a ich symboly, Ovocný košíček, Farebné pozdravy November: Farby jesene- Farby a ich symboly, Farebné rozprávky a hádanky, Počasie, Šarkaniáda December: Farby zimy- Vitaj Mikuláš, Studené farby, Vianoce sú keď sme spolu Január: Farebné pozdravy- Maliar Mráz, Stopy v snehu, Čo má prvák v aktovke Február: Pestré farby- Farby a ich symboly, Ľudové tradície, Básničky a hádanky z abecedy, Šaty pre šaša Marec: Farebný svet rozprávok- Vitajte v našej dúhovej škôlke, Kniha moja kamarátka, Semienko sa zobudilo, Farby a ich symboly Apríl: Farby jari- Veselo je na pažiti, Jarná brána, Les a jeho tajomstvá, Ľudové tradície Máj: Farby a ich symboly- Kytička pre mamičku, Jarná záhrada, Kto čo robí, Čo sa skrýva vo vajíčku Jún: Farby dúhy – Deti sveta, Voňavá lúka, Dúhový kolotoč, Dovidenia, škôlka
Čiastkové plány:
- rozširujúce aktivity v prierezových témach -práva dieťaťa -plán rozvoja grafomotorických činnosti -plán rozvoja sebaobslužných zručnosti -plán spolupráce so ZŠ a školskou a obecnou knižnicou - plán pohybovo- relaxačných aktivít - plán tvorivosti detí- Šikovné rúčky -plán spolupráce s rodičmi -vydanie 1. ročníka časopisu „Dúha“
9. Úlohy pre učiteľky
Rozvíjať tvorivosť prostredníctvom zážitkového učenia Dodržiavať základné prvky kooperatívneho učenia pozitívnou vzájomnou závislosťou , osobnou interakciou/vzájomná podpora, úspech/ , rozvíjaním interpersonálnych a skupinových zručnosti T: v priebehu roka Z: učiteľky -Reflexia skupinovej činnosti Tvorivo uplatňovať prvky grafomotorických zručnosti prostredníctvom kooperatívnych činnosti /ide o postupné doplnenie základnej témy grafomotorickými, výtvarnými a pracovnými zručnosťami detí/ T: v priebehu roka Z: p. Ferencová Publikovanie dobrej praxe v rôznych médiách T: v priebehu roka Z: p. Ferencová
Pri uplatňovaní zážitkového učenia je treba dôsledne premyslieť obsah aktivít a voliť formy a metódy primerané detskému chápaniu, rešpektujúce aktuálnosť a uplatniteľnosť v reálnych životných situáciách, rešpektovať osobitosti učenia sa detí. T: v priebehu roka Z: učiteľky
Uplatňovať hru ako jednu z najdôležitejších metód a prostriedkov učenia sa detí T: v priebehu roka Z: učiteľky
Zachovať hravý charakter rozvíjania elementárnych základov predčitateľskej, matematickej a prírodovednej gramotnosti. T: v priebehu roka Z: učiteľky
Rešpektovať všetky organizačné formy denného poriadku T: v priebehu roka Z: učiteľky
Podporovať experimentovanie a bádanie detí, hodnotiace a sebahodnotiace zručnosti vo vzťahu k vlastnému pokroku. T: v priebehu roka Z: učiteľky
Stimulovať rozvoj tvorivého a kritického myslenia, pracovať spoločne, kooperatívne a vzájomne sa rešpektovať. T: v priebehu roka Z: učiteľky
Stimulovať sociálny, emocionálny a morálny vývin aj prostredníctvom prierezových tém. Z tohto dôvodu využívať odbornú publikáciu Mgr. Jarmily Paľkovej „Hráme sa s prierezovými témami.“ T: v priebehu roka Z: učiteľky
Uplatňovať tvorivosť pri výrobe učebných pomôcok s včielkou BEE-BOT pri práci s deťmi T: Z: učiteľky
Rozvíjať tvorivosť deti v RNA podľa vyspelosti dieťaťa T: v priebehu roka Z: p. Ferencová
Využívať prvky tvorivej dramatiky v rôznych činnostiach T:v priebehu roka Z: učiteľky
Tvorivo uplatňovať prvky tvorivej dramatiky v pohybovo- relaxačných rozprávkach T: podľa plánu Z: p. Kažimírová
Rozvíjať technickú tvorivosť pri zhotovovaní výtvorov zo skladačiek a stavebníc z rôzneho materiálu podľa vlastnej fantázie i predlohy s metódou postupnosti a primeranosti pre jednotlivé vekové skupiny T: v priebehu roka Z: p. Kažimírová
Využiť získané poznatky z inovačného štúdia v praxi T:v priebehu roka Z: učiteľky
Uplatňovať pedagogickú diagnostiku detí na správnu taxanómiu výchovno- vzdelávacej činnosti T: v priebehu roka Z: učiteľky
Využiť dostupnú odbornú literatúru k tvorivej realizácii ŠVP „Dúha“ T: podľa indiv. vzd. plánu Z: učiteľky
Spolupráca MŠ so ZŠ
September: - lúčime sa s kamarátmi : prostredníctvom fotiek spoznávať kamarátov, teraz už prvákov
-kontrola zabezpečenia oplotenia, oprava kolotoča, zabezpečenie plastovej nádoby na odkladanie hračiek z pieskoviska
-zabezpečenie finančných prostriedkov na nákup učebných pomôcok na výtvarné aktivity
Október: -návšteva ZŠ: postupne sa zoznamovať s exteriérom a interiérom školy, vedieť porovnať školu a MŠ
-oboznámiť sa s knižnicou a ateliérom v ZŠ
November: -návšteva 1. ročníka: oboznámiť sa s povinnosťami prváka, pozorovanie práce s interaktívnou tabuľou
-školský ples
December: -spoločné vystúpenie detí na Vianočnej akadémií
-Mikulášska oslava
Január: - príprava detí na zápis, príprava detí na zápis do 1. ročníka
-prizvanie riaditeľa školy „Veselo je s pesničkou“ /hra na gitare/
Február: -návšteva počítačovej miestnosti: 5-6 ročné deti prezentovanie zručnosti v RNA a Cirkus šaša Tomáša, 3-4 r. deti návšteva telocvične
-prezentovanie karnevalových masiek
Marec: -spoločná vychádzka 1. ročníka a MŠ do jarnej prírody
-prezentácia poézie žiakov 1.ročníka a MŠ
-zápis do MŠ
Apríl: - Deň Zeme: návšteva školského ateliéru, zhotovenie záhonu pre MŠ
-výsadba stromov v areáli MŠ
Máj:- prizvanie vedenia ZŠ na kultúrne vystúpenie pri príležitosti Dňa matiek
-kreslenie v RNA „Moja mama“ v počítačovej miestnosti, v školskom ateliéri
Jún:- Deň detí : spoločná oslava dňa detí
-vydanie časopisu „Dúha“
-prizvanie vedenia školy na rozlúčkovú slávnosť
Úloha- pribežne sa zúčastňovať kultúrnych podujatí organizovaných ZŠ
10.Plán vnútroškolskej kontroly
1.Riadiaca činnosť:
-vydávať osvedčenie o absolvovaní predprimárneho vzdelávania v posledný deň školského vyučovania v danom školskom roku s dátumom 30. jún príslušného kalendárneho roku
- hospitačnú činnosť zamerať na zistenie odbornej úrovne učiteľky, jej metodickej pripravenosti, vzťah k práci, deťom, tvorivosť, iniciatíva
- mesačne hodnotiť úroveň plánovania, plnenie výchovno – vzdelávacích cieľov, podporovať aktivitu učiteliek na kontinuálnom vzdelávaní, sebavzdelávaní, zvýšenie kvalifikovanosti učiteliek
-zúčastňovať sa prednášok, školení organizovaných MPC a ostatných inštitúcií
-dopĺňať učiteľskú knižnicu odbornými knihami, metodikami, príručkami
-udržiavať dobré medziľudské vzťahy na pracovisku, vzájomne sa podporovať
-prerokovať Plán práce, Školský poriadok, nový ŠkVP „Dúha“
-zabezpečovať plynulý chod prevádzky MŠ v spolupráci s celým kolektívom
-naďalej udržiavať na patričnej úrovni spoluprácu so zriaďovateľom, obcou Bohdanovce
-sledovanie aktuálnych zmien v šk. legislatíve, rozširovať kapacitné možnosti
-dôsledne využívať súhlas zástupcov pri odovzdávaní detí, výletoch a exkurziách, despitačných vyšetreniach
-vydať 1. ročník časopisu „Dúha“
-v logopedickej starostlivosti využívať metodiku „Zajko Japi“ na posilnenie oromotoriky a grafomotoriky
2.Kontrolná činnosť:
-sledovať plnenie úloh z Plánu práce školy a ŠkVP“ Dúha“
-dodržiavanie Školského poriadku
-pravidelné vedenie písomnej pedagogickej dokumentácie
-starostlivosť o zverený majetok, šetrné a efektívne využívanie pomôcok,
-hodnotiť spoluprácu v kolektíve/triedne výkazy, aktivity na poradách, akcie/
-hodnotiť úroveň komunikácie s rodičmi
-efektívne využívanie pracovného času pedagogických a prevádzkových zamestnancov
-vedenie záznamov diagnostiky, zápisníc z porád, z plánu práce rozširujúcich aktivít
-vytváranie predpokladov pre zdravý telesný, psychický, sociálny a emocionálny rozvoj detí
-kontrola hospodárenia s čistiacimi prostriedkami, dodržiavanie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
-plnenie úloh pre učiteľky v priebehu roka podľa plánu
-uplatňovanie zážitkového učenia, obsah aktivít, voľba foriem a metód primeraných detskému chápaniu
3.Hospitačná činnosť:
-založenie triednej dokumentácie, príprava na výchovno – vzdelávaciu činnosť
-rešpektovať vekové a individuálne osobitosti detí, ich momentálne osobné dispozície
-úroveň plánovania podľa ISCED 0
-individuálny prístup k deťom nadaným, rozširovanie ich individuálnych rozvojových možností a schopnosti
-individuálny prístup k menej nadaným deťom s cieľom zvyšovať ich pripravenosť na primárne vzdelávanie v základnej škole
-príprava na výchovno – vzdelávaciu prácu, používanie výchovných metód a foriem práce, plánovanie edukačných aktivít v oblasti tvorivosti dieťaťa
- rozvoj čitateľskej gramotnosti využívaním aj detských časopisov
-úroveň grafomotorických zručností, upevňovanie správnych návykov a koordinácie pohybov
-aplikovanie alternatívnych a inovačných spôsobov vo vých.- vzdelávacom procese: tvorivosť
-metodická pripravenosť učiteľky na realizáciu mediálnych zručností
-rozvoj špeciálnych pohybových zručností, využívanie náradia a náčinia pri telovýchovných aktivitách v ZŠ
-rozvíjanie digitálnych kompetencií
-rozvíjať u detí hodnotiace a sebahodnotiace zručnosti vo vzťahu k vlastnému pokroku
-rozširujúce aktivity v prierezových témach
- využívanie digitálneho fotoaparátu na prezentáciu činnosti v MŠ
Plán schôdzi rodičov
September: 1. Otvorenie
2.Oboznámenie rodičov s vnútroškolským poriadkom
3.Voľba člena školskej rady
4.Voľba pokladníčky
5.Oboznámenie rodičov so zameraním nového školského vzdelávacieho programu „Dúha“ - výchova k tvorivosti
6.Oboznámenie s rozširujúcimi vzdelávacími aktivitami:
Šikovné rúčky p. Ferencová
Pohybovo- relaxačné cvičenia p. Kažimírová
7.Ukážka mesačného plánu práce školy
8.Návrh aktivít v školskom roku 20012/13
9.Príspevok ZRŠ
10.Potvrdenie o bezinfekčnosti prostredia , potvrdenie o preberaní dieťaťa inou osobou podľa platnej legislatívy
11.Diskusia, konzultačné hodiny, webová stránka MŠ
12.Záver, opatrenia
December: 1.Privítanie
2.Pripravenosť detí na vstup do 1. ročníka
3.Hodnotenie vých.- vzdelávacej činnosti za 1. polrok
4.Príprava a pokyny k akciám: Vianočná akadémia, karneval, zápis do 1. roč., zápis do MŠ
5. Vianočné prekvapenia- spoločná akcia MŠ, ZŠ, rodičov
6. Čerpanie finančných prostriedkov, použitie poplatkov ZRŠ
7.Dodržiavanie vnútorného poriadku školy
8.Diskusia, opatrenia, záver
Apríl: 1.Otvorenie a privítanie
2.Spoločne organizované akcie- Deň matiek
3.Pomoc rodičov na brigádach v apríli pri výsadbe stromov, kríkov, záhonov v spolupráci so ZŠ a OU
4.Návrhy na výlety a exkurzie podľa ponuky
5.Ukážka videozáznamom z edukačnej aktivity v rámci prierezových tém
6.Oboznámenie s priebehom zápisu v MŠ- kapacitné možnosti /riešenie/
7. Diskusia, záver, opatrenia
Jún: 1.Otvorenie, privítanie
2.Deň detí, Deň otcov
3.Oboznámenie s novými úlohami obce v spolupráci so ZŠ ohľadom kapacitných možností MŠ
4.Vyhodnotenie plánu práce školy, projektov
5.Rozlúčka s predškolákmi, odovzdávanie čitateľských preukazov
6. Diskusia, záver, opatrenia
Plán pedagogických porád v šk. roku 2012/2013
September:
1.Otvorenie, privítanie
2.ŠkVP“Dúha“
3.Plán práce školy na šk. rok2012/2013
4.Školský poriadok – prevádzka a vnútorný režim MŠ
5.Založenie triednej dokumentácie, systém plánovania
6.Diskusia –návrhy, námety
7.Uznesenia,záver
November:
1.Kontrola uznesenia
2. Pedagogická diskusia- adaptácia nových detí, riešenie vzniknutých problémov, diagnostikovanie detí
3.Hodnotiť zapojenie pedagogických pracovníkov do kontinuálneho vzdelávania
4. Realizácia edukačných aktivít, formy, metódy, prostriedky
5.Uznesenie, záver
Január:
1.Kontrola uznesenia
2.Analýza výchovno- vzdelávacích výsledkov za 1. polrok 2011ú2012, plnenie cieľov, aktivít
3.Hodnotenie výsledkov hospitačnej činnosti
4. Hodnotenie práce na projekte „Farba a dieťa“
5. Uznesenie, záver
Marec:
1.Kontrola uznesenia
2. Pedagogická diskusia- nové poznatky zo vzdelávacích podujatí, odovzdávanie nových informácií
3.Diskusia- sebahodnotenie detí po činnosti
4.Hygienické stolovanie, správny pitný režim
5.Uznesenie, záver
Jún:
1.Kontrola uznesenia
2. Pripravenosť detí na vstup do ZŠ
3.Analýza výchovno- vzdelávacích výsledkov za šk. rok 2011/2012
4.HodnotenieŠkVP- návrhy na zmeny
5.Hodnotenie výsledkov hospitačnej činnosti
6.Plnenie úloh plánu práce, príprava letnej aktivity
Plán prevádzkových porád
September:
1.Otvorenie šk. roku 2011/2012
2.Školský poriadok MŠ, pracovné náplne zamestnankýň- zodpovednosť
3.Prerokovanie a schválenie Plánu práce na šk. rok 2011/2012
4.Organizačné pokyny
5.Diskusia, pripomienky
6.Prijaté úlohy, záver
Február:
1.Kontrola plnenia prijatých úloh
2.Polročné hodnotenie plánu práce školy, školského stravovania, chorobnosť detí
3.Plán akcií na 2.polrok 2011/2012
4.Diskusia, návrhy a podnety zamestnankýň
5.Prijaté úlohy, záver
Jún:
1.Kontrola plnenia prijatých úloh
2.Hodnotenie plnenia Plánu práce školy
3.Hodnotenie práce všetkých zamestnancov
4.Pokyny na zabezpečenie letnej aktivity, plán dovoleniek
5.Rôzne, záver
11. Spolupráca s inými inštitúciami
MŠ spolupracuje s rodinou, so ZŠ, s obecnou knižnicou podľa plánov na celý príslušný školský rok.
Spolupráca s obcou:
-rozširovať kapacitné možnosti zabezpečenia predprimárneho vzdelávania
-účasť na obecných akciách, oslavách
- príprava programov pre verejnosť
-pomoc pri úprave areálu MŠ
12. Plán kontinuálneho vzdelávania
-pedagogickí zamestnanci sa budú priebežne vzdelávať na vzdelávacích akciách, organizovaných MPC v Košiciach a Prešove
-zúčastňovať sa kontinuálneho vzdelávania- od júna 2012 p. Kažimírová Inovácie v didaktike /72 hodín/
-zúčastňovať sa funkčného vzdelávania p.Ferencová
-zvyšovanie odbornej kvalifikovanosti učiteliek samoštúdiom, odbornou metodikou, príručkami podľa ponuky
-rozvíjať tvorivosť, zapájať sa, navrhovať rôzne situácie v MŠ
-publikovanie príkladov dobrej praxe v rôznych médiách z hľadiska pozitívneho prínosu predprimárneho vzdelávania na osobnostný rozvoj dieťaťa
Plán práce bol prerokovaný a schválený na pedagogickej a prevádzkovej porade zamestnancami ZŠ s MŠ Bohdanovce dňa: