V mesiaci marci sa naša škôlka zapojila do projektu Ako sa rodí kniha, ktorú sme rozdelili na niekoľko častí:
1. týždeň: od semienka k stromu - v starostlivosti o rastliny si uvedomovali a vedeli zdôvodniť čo rastlinka potrebuje k životu
2. týždeň: od stromu k papieru - rozvíjali povedomie o zmenách v raste v stromu
3. týždeň: od papiera ku knihe - rozvíjali povedomie o vzniku a výrobe kníh
4. týždeň: čo sa v knižke ukrýva - vedeli zaujať kladný postoj k slovenským spisovateľom a ilustrátorom
5. týždeň: cesta za knihou - prejavovali radosť zo samostatne získaných informácií, využívali rôzne zdroje získavania a zhromažďovania informácií aj mimo materskej školy
O dôležitosti čítania deťom dnes už nikto nepochybuje nemenej významnú úlohu má aj rozprávanie sa o prečítanom, o postavách, udalostiach, o tom, ako deti prežívajú dianie v rozprávke, čo si myslia o konaní jednotlivých hrdinov, príbehov a podobne. Deti môžu porovnávať príbeh zo skutočným životom, ich vlastnými skúsenostiami, rozvíjajú sa ich tak vyjadrovacie schopnosti, učia sa porovnávať podobnosti a rozdieli, zaujať vlastné postoje a hodnotiť konanie jednotlivých postáv. Ak dospelí čítajú deťom knihy deti sa učia o čítaní ako o určitej užitočnej činnosti, o tom čo sú knihy, načo slúžia, aké informácie v nich môžu objaviť. Zároveň zisťujú, že aj detský svet fantázie a predstáv sa dá uložiť do slov, ale aj to, že znaky v knihe sú písmená, slová, ktoré si uchovávajú svoj význam a môžu sa k nim vrátiť kedykoľvek. Významnú úlohu pri tom zohrávajú ilustrácie, ich farebnosť. Výber kníh a spôsob práce s nimi pôsobia na vytváranie vzťahu deti ku knihám a čítaniu. Deti sa nielen učia, že tlač v knihe má stály význam, ale pri vhodnom vedení sa tešia z kníh sú pre ne zaujímavé, vzrušujúce a blízke. Návyky na pravidelný kontakt dieťaťa s knihou sa pozitívne odrážajú aj v neskoršom vývine.
—————